Start nieuwe schooljaar

Zaandijk, 18 augustus 2021

Aan de ouder(s) / verzorger(s) van
alle leerlingen van leerjaar 2, 3 en 4

Betreft: Start nieuwe schooljaar

Geachte heer, mevrouw,

Start nieuwe schooljaar!

Hopelijk heeft u/hebben jullie een fijne vakantie gehad. De medewerkers van Het Saenredam zien uit naar de start van het nieuwe schooljaar. Hoewel we hadden gehoopt op een start zonder maatregelen tegen Covid, is dit helaas nog niet het geval. De mondkapjesplicht blijft in elk geval tot 20 september overeind en ook de 1,5 meter afstand tot de medewerkers van Het Saenredam blijft voorlopig intact.

Schooljaar 2021-2022 gaat van start in de week van 23 augustus. Op maandag 23 en dinsdag 24 augustus komen de leerlingen de boeken ophalen volgens het rooster dat u aantreft in de brief. Vanaf woensdag 25 augustus starten de lessen volgens het rooster in Magister. Op woensdag 25 augustus volgt een aantal docenten een training. Er zullen
derhalve die dag lessen uitvallen. (Aan het eind van deze week is de klasindeling bekend en het rooster in Magister ingelezen.)

Coronamaatregelen
Vooralsnog gelden onderstaande regels voor de start van het nieuwe schooljaar:

  • Bij verkoudsheidsklachten, hoesten of koorts blijven leerlingen en medewerkers thuis en laten zich testen.
  • Leerlingen en medewerkers krijgen 2 zelftesten per week mee naar huis om af te nemen.
  • Leerlingen houden 1,5 meter afstand tot medewerkers van Het Saenredam.
  • Leerlingen dragen een mondkapje, tenzij ze in het lokaal zitten.
  • Leerlingen gaan in de pauze naar buiten.
  • Ramen staan veel open in verband met de ventilatie. Wij adviseren een vest of trui in de kluis te leggen.
  • Wij vragen u bij een positieve uitslag direct contact op te nemen met Het Saenredam (of de volgende ochtend vanaf 8.00) op 0756409130.

Nieuwbouw voor de school

Komend schooljaar zullen er tegenover de school werkzaamheden plaatsvinden voor de nieuwbouw van de wijk De Bannehoven. Dit houdt in dat er veel vrachtverkeer langs de school rijdt. Dit is een groot verschil met het grote lege parkeerterrein van voorheen. Wij besteden aandacht aan de verkeersveiligheid in de (mentor)les en willen u ook vragen hier zo mogelijk thuis aandacht aan te besteden.

Bereikbaarheid per fiets
Fietsers kunnen de school bereiken via de achterzijde van het schoolplein, zie de donkerblauwe route op de kaart. De hoofdingang is afgesloten voor fietsers. Zie de blauwe route op de kaart.

Bereikbaarheid per auto

Het grote parkeerterrein voor de school is niet langer te gebruiken. U zult rekening moeten houden met looptijd vanaf
uw parkeerplek in de wijk en wij adviseren u zoveel als mogelijk met de fiets of lopend te komen.

Bereikbaarheid per bus

Voor Het Saenredam komt er een omleiding voor de bus vanaf 23 augustus tot 18 september a.s. De bushalte op de John Lennonstraat komt te vervallen. De dichtstbijzijnde bushalte is dan bij het verpleeghuis Rooswijk van Evean. Dit is circa 4 minuten lopen.

Dit is de tijdelijke route van
Connexxion

Boeken ophalen

Rooster uitdelen boeken klas 1MH maandag 23 augustus 2021.

KlasTijd aanwezig in lokaalLokaalTijd aanwezig in de gymzaalDocent
S1MHa10:501.0111:00R. de Vries
S1MHb11:101.0611:20S. Langeveld
S1MHc11:301.0711:40J. Luntz
S1MHd11.501.0312:00T. Stolker
S1MHe12:501.0413:00T. van der Meulen
S1MHf13.101.0513:20B. de Vries

Rooster uitdelen boeken klas 2 maandag 23 augustus 2021

KlasLokaalTijd aanwezig LokaalTijd aanwezig gymzaalDocent
S2MHa1.0113:4013:50L. Meijn
S2MHb1.0613:5014:00R. el Metaoua
S2MHc1.0714:0014:10G. Mantel
S2MHd1.0314:1014:20N. Naderi
S2MHe1.0414:2014:30J. Cress
S2MHf1.0514:3014:40D. Ramautar

Rooster uitdelen boeken klas M3 en H3 dinsdag 24 augustus 2021

KlasLokaalTijd aanwezig lokaalTijd aanwezig gymzaalDocenten
SM3a1.0113:1513:30F. Meirmans
SM3b1.0313:3013:45R. Veldt
SM3c1.0413:4514:00J. Verburgh
SM3d1.0514:1514:30M. Prinsen
SH3e1.0614:3014:45M. Harinck
SH3f1.0714:4515:00M. Hendriks

Rooster uitdelen boeken klas M4 dinsdag 24 augustus 2021

KlasLokaalTijd aanwezig lokaalTijd aanwezig gymzaalDocenten
SM4a1.0111.3011.45C. Ras
SM4b1.0411.4512.00J. Houtenbos
SM4c1.0712.0012.15S. Luinge
SM4d1.0512.1512.30I. Barends
SM4e1.0612:3012:45M. Faedi
  • Na het ophalen van de boeken controleert de docent samen met de leerlingen of alle boeken aanwezig zijn die op de bijgeleverde boekenlijst staan en op eventuele schade.
  • De leerlingen hebben nog 3 weken de tijd om boeken om te ruilen als zij later nog schade ontdekken aan één of meerdere boeken. De leerling moet met het beschadigde boek naar Sonja. (vanaf woensdag).
  • Controleer of alle boeken voorzien zijn van een boekensticker, zo niet dan moet er een boekensticker in de voorkant van het boek geplakt worden.
  • Als alle boeken aanwezig zijn dan ondertekenen de leerlingen voor ontvangst op de bijgeleverde boekenlijst.
  • Lijst inleveren bij mevrouw Boschman.
  • De lijsten niet laten ondertekenen door de leerling als het boekenpakket niet compleet is, of als er een boek schade heeft. De leerling geeft op de lijst (achter het betreffende boek) aan welk boek hij/ zij mist. De lijst wel inleveren.
  • Alle huurboeken moeten gekaft worden, er mogen geen stoffen hoesjes gebruikt worden

Inloggegevens Magister

Nieuwe leerlingen (en hun ouders) die instromen op Het Saenredam ontvangen eind deze week hun inloggegevens Magister per post op het huisadres. Behalve de leerlingen die overstappen binnen OVO. De inloggegevens Magister van de vorige OVO-school, worden ook gebruikt op Het Saenredam.

Kluissleutels

Leerlingen van leerjaar 2, 3 en 4 gebruiken dezelfde kluis als vorig schooljaar. De huur voor de kluis wordt in rekening gebracht op de jaarnota. Voor deze factuur ontvangt u in de week van 24 augustus a.s. vanuit WIS Collect een mail.

De ouders van de nieuwe leerlingen die instromen vanaf een andere school in klas 2, 3 en 4 ontvangen vanuit WIS Collect een mail voor de factuur borg kluissleutels. Als deze factuur uiterlijk 20 augustus is aangemaakt en voldaan, kan de leerling de sleutel van zijn/haar kluisjes maandag 23 of dinsdag 24 augustus ophalen bij de balie.

Indien u vragen heeft over WIS Collect verzoek ik u te mailen naar: administratie@saenredam.nl.

Belangrijke data

Bij deze willen we u alvast attent maken op een aantal belangrijke data in de maanden augustus t/m oktober zodat u daar rekening mee kunt houden:

Woensdag 25-08-21:start lessen volgens rooster
Maandag 30-08-21:ouderavond 4 mavo
Donderdag 02-09-21:introductiedag leerjaar 1
Maandag 06-09-21:ouderavond 3 mavo en 3 havo
Woensdag 08-09-21:ouderavond leerjaar 1 en leerjaar 2
Woensdag 06-10-21:schoolfotograaf
Donderdag 07-10-21:beroepenmarkt leerjaar 4
Vrijdag 08-10-21:ontwikkeldag (leerlingen zijn vrij)

In bovenstaande brief staat veel informatie. Als u hierover of over iets anders vragen heeft, stuurt u dan een e-mail naar de mentor of de betreffende afdelingsleider of mail naar de administratie op administratie@saenredam.nl .

Met vriendelijke groet,

Tineke Keuning Afdelingsleider onderbouw Het Saenredam t.keuning@saenredam.nl

Marga Honingh Afdelingsleider bovenbouw m.honingh@saenredam.nl